A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Креховицька гімназія Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області

Положення  про команду психолого-педагогічного  супроводу для дітей  з  особливими освітніми потребами  в Креховицькій гімназії

Дата: 03.12.2020 09:08
Кількість переглядів: 9996

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

КРЕХОВИЦЬКА  ГІМНАЗІЯ

БРОШНІВ-ОСАДСЬКОЇ  СЕЛИЩНОЇ   РАДИ

ОБЄДНАНОЇ  ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ  ГРОМАДИ  ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Шевченка,89, с. Креховичі, Рожнятівський   район, Івано – Франківська область, 77610

тел. факс(034-74) 4-57-00 е-mail: krehovscool@gmail.com, Код  ЄДРПОУ 20561918

 

 НАКАЗ

 

від 02 вересня  2019 р.            с. Креховичі                                     № 53

 

  Про затвердження Положення

 про команду психолого-педагогічного

 супроводу для дітей  з

 особливими освітніми потребами

 в Креховицькій гімназії

 

На виконання статті 20 Закону України «Про освіту», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 15 серпня 2011 р. № 872(із змінами внесеними згідно з Постановою КМ № 588, від 09.08.2017), Розпорядження Брошнів – Осадської селищної ради об’єднаної територіальної громади Івано – Франківської області від 27.08.2019 р. № 157 , рішення педагогічної ради від 30.08.2019 р. № 21 та з метою створення оптимальних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням їхніх індивідуальних потреб та можливостей, забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних  класах з інклюзивним навчанням,

 

Н А К А З У Ю:

 

1. Затвердити Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в Креховицькій гімназії, що додається.

      

 2. Затвердити Функції учасників Команди супроводу (Додаток 1).

 3. Команді  психолого-педагогічного  супроводу для дітей з особливими освітніми потребами керуватись даним Положенням під час організації  освітнього  процесу в гімназії.

                                                                                              Постійно

4. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

           Директор гімназії:                           Г.Є.Сем янчук

2

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Педагогічною радою

Креховицької гімназії

             Протокол

від 30.08.2019 р 21

        

 

ПОЛОЖЕННЯ

про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в Креховицькій гімназії

 

І. Загальні положення

 

  1. Положення про команду психолого-педагогічного супроводу (далі - Команда супроводу) дітей з особливими освітніми потребами (далі – дітей з ООП) в Креховицькій гімназії визначає порядок надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзії.
  2. Психолого-педагогічний супровід - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.

Психолого-педагогічний супровід включає в себе надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладу освіти.

Корекційно-розвиткові послуги - це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

  1. Команда супроводу дітей з ООП створюється наказом керівника закладу освіти, в якому здобувають освіту діти з ООП та підпорядковується керівнику закладу освіти.
  2. Команда супроводу дітей з ООП співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром, що здійснює методичне забезпечення її діяльності в межах адміністративно-територіальної одиниці.

 

II. Склад учасників Команди супроводу.

    1. Склад учасників Команди супроводу залежить від індивідуальних потреб дитини з певним видом порушення розвитку (психічного, фізичного, інтелектуального, сенсорного порушення).
    2. До складу Команди супроводу дітей з ООП входять:

          

 

3

постійні учасники: заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів (класний керівник), вчителі, асистент вчителя, практичний психолог, соціальний педагог та батьки дитини з ООП, тощо;

           залучені фахівці (в тому числі фахівці інклюзивно-ресурсного центру (далі ІРЦ)): логопед,  сімейний лікар.

    1. Склад Команди супроводу дітей з ООП затверджується наказом керівника закладу освіти.

 

ІIІ. Завдання Команди супроводу

 

  1. Команда супроводу вирішує наступні завдання:

розробка індивідуальної програми розвитку (далі- ІПР) для кожної дитини з ООП, моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;

визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку інклюзивно-ресурсного центру та надання цих послуг;

надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;

моніторинг створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;

консультативна робота з батьками дітей з ООП щодо особливостей їх навчання та виховання;

проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини, формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП;

 

IV. Принципи діяльності Команди супроводу:

 

1. Визначальними принципами діяльності Команди супроводу є :

- повага до особистості та опора на позитивні якості дитини з особливими освітніми потребами;

- всебічне вивчення особистості дитини, організація ефективної допомоги і психолого-педагогічої підтримки, відстеження динаміки її розвитку з метою успішного навчання і подальшої соціальної адаптації;

- командний підхід - усі члени команди супроводу беруть участь у оцінці можливостей і потреб дитини та приймають колективне рішення про цілі, завдання, зміст навчання, застосування адаптацій, модифікацій навчального матеріалу та додаткових засобів підтримки;

- активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення їх до участі в супроводі дитини в освітньому процесі та розробці ІПР;

- конфіденційність та дотримання етичних принципів учасниками Команди супроводу.

 

 

4

V. Організація роботи Команди супроводу

 

  1. Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП покладається на заступника директора з навчально-виховної роботи, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду завдань та розподіл обов’язків між його учасниками згідно з додатком 1.
  2. Команда супроводу діє на основі річного плану роботи, затвердженого заступником директора з навчально-виховної роботи і погодженого з директором закладу освіти.
  3. Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників.
  4. Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться щоквартально  відповідно до затвердженого плану. За потреби скликаються позачергові засідання.
  5. На засіданнях Команди супроводу обговорюються особливостірозвитку та навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП з метою визначення ступеня психолого-педагогічної підтримки, складання (коригування) ІПР, визначення прогресу розвитку дитини.
  6. Головою засідання Команди супроводу є керівник закладу освіти або уповноважена ним особа із складу постійних учасників.
  7. Рішення засідання Команди супроводу приймаються за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від загального складу).
  8. Рішення засідання Команди супроводу оформляються у протоколі засідання, який веде відповідальний секретар і підписується головою, відповідальним секретарем та всіма учасниками засідання.
  9. Відповідальний секретар призначається із числа складу постійних учасників Команди супроводу.
  10. Команда супроводу веде наступну документацію: річний план роботи Команди супроводу, протоколи засідань Команди супроводу, звіт про результати виконання ІПР дитини з ООП.

 

VI.Організація надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами.

  1. На підставі висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини впродовж 30 днів з моменту зарахування дитини до закладу освіти. ІПРпогоджується з батьками та вноситься на розгляд педагогічної ради та затвердження керівником закладу освіти.
  2. Команда супроводу проводить моніторинг стану виконання ІПР не рідше, ніж двічі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини.
  3. За результатами моніторингу Команда супроводу, в разі потреби, направляє дитину з ООП на повторну комплексну оцінку до інклюзивно-ресурсного центру.
  4. Команда супроводу розробляє індивідуальний навчальний план та/(або) індивідуальну навчальну програму відповідно до особливостей інтелектуального розвитку дитини з ООП.
  5. В кінці кожної чверті проводиться аналіз ефективності засвоєння навчального матеріалу дитиною та, у разі необхідності, коригування індивідуальної навчальної програми.
  6. Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП.
  7. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять.
  8. Команда супроводуформує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП.
  9. Корекційно-розвиткові заняття проводятьсяпедагогічними працівниками закладу чи залученими фахівцями(в тому числі фахівцями ІРЦ) в залежності від кадрового потенціалу закладу та наявного контингенту дітей з ООП.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   

 

6

      Додаток 1

 до Положення

про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в Креховицькій гімназії

 

 

Функції учасників Команди супроводу

Учасники

Функції

Адміністрація закладу освіти -

заступник директора з навчально-виховної роботи Дутчак А.В.

  • організація роботиКоманди супроводу;
  • формування складу Команди супроводу;
  • призначення відповідальної особи по координації розробки ІПР;
  • контроль виконання висновку ІРЦ;
  • залучення фахівців ІРЦ для надання психолого-педагогічнихпослуг дітям з ООП;
  • забезпечення розгляду ІПР педагогічною радою, а також затвердження наказом керівника;
  • оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;
  • залучення батьків до розробки ІПР;
  • моніторинг виконання ІПР;
  • контроль за виконанням завдань Команди супроводу.

Практичний психолог

Куцій С.Ю.

  • психологічний супровід дитини з ООП;
  • надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;
  • проведення консультацій з батьками дитини з ООП;
  • сприяння формуванню психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з ООП;
  • підготовка звіту про результати надання психологічних                                                                      послуг дитині із зазначення динаміки її розвитку.

Соціальний педагог

  • соціально-педагогічний патронаж здобувачів освіти і їх батьків (законних представників).
  • виявлення соціальних питань, які потребують негайного вирішення,при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора